Vinnare Guldkikaren 2015
Petter König vann Guldkikaren 2015 med sin spaning om Edutainment för att öka engagemanget och höja energinivån på möten.
Eduainment: Kombinationen affärsmässighet och nöje i samma aktivitet. För att öka engagemanget och höja energinivån på mötet!
Tänk dig att du sitter på en heldagskonferens, med viktigt och intressant innehåll - men den förmedlas utan energi eller engagemang. Det är halvskumt i lokalen och du har kommit till punkten när en till kopp kaffe inte gör dig piggare och din kollega har börjat luta sig tillbaks i stolen och plockar just upp sin mobiltelefon. Han gäspar. Det är intressant, men du orkar bara inte fokusera. Tror du att du skulle ta till dig informationen bättre och komma ihåg mer om du istället skulle känna att du fick vara delaktig och hade energifyllda diskussioner med dina kollegor och att ni rörde på er? Kanske mellan olika rum i byggnaden. Självklart!
Och där har du svaret! Edutainment skapar delaktighet, engagemang och positiv energi samtidigt som budskapet går fram och du lär dig något nytt! Dessutom minns du det viktiga budskapet bättre. Edutainment är en kombination av orden Education & Entertainment. Inom mötesindustrin kan detta översättas med kombinationen affärsmässighet och nöje. Potentialen är enorm i mötesindustrin där allt för många möten och presentationer fortfarande är lite tråkiga, sövande och innehållet snabbt blir bortglömt. Effekten av Edutainment blir att folk vill åka på konferenser och möten – inte bara för den goda maten, eller för att träffa sina kollegor - utan för att det känns givande och som bra investerad arbetstid! När man kobinerar positiv energi och engagemang med affärsmässighet - då händer det magiska saker! Och det är denna magi som gör att deltagarna faktiskt förstår och minns det viktiga från konferensen.
Edutainment skapar denna magi!
Petter König, vinnare av Guldkikaren 2015
________________________________
Partners till Guldkikaren by MPI
Tänk dig att du sitter på en heldagskonferens, med viktigt och intressant innehåll - men den förmedlas utan energi eller engagemang. Det är halvskumt i lokalen och du har kommit till punkten när en till kopp kaffe inte gör dig piggare och din kollega har börjat luta sig tillbaks i stolen och plockar just upp sin mobiltelefon. Han gäspar. Det är intressant, men du orkar bara inte fokusera. Tror du att du skulle ta till dig informationen bättre och komma ihåg mer om du istället skulle känna att du fick vara delaktig och hade energifyllda diskussioner med dina kollegor och att ni rörde på er? Kanske mellan olika rum i byggnaden. Självklart!
Och där har du svaret! Edutainment skapar delaktighet, engagemang och positiv energi samtidigt som budskapet går fram och du lär dig något nytt! Dessutom minns du det viktiga budskapet bättre. Edutainment är en kombination av orden Education & Entertainment. Inom mötesindustrin kan detta översättas med kombinationen affärsmässighet och nöje. Potentialen är enorm i mötesindustrin där allt för många möten och presentationer fortfarande är lite tråkiga, sövande och innehållet snabbt blir bortglömt. Effekten av Edutainment blir att folk vill åka på konferenser och möten – inte bara för den goda maten, eller för att träffa sina kollegor - utan för att det känns givande och som bra investerad arbetstid! När man kobinerar positiv energi och engagemang med affärsmässighet - då händer det magiska saker! Och det är denna magi som gör att deltagarna faktiskt förstår och minns det viktiga från konferensen.
Edutainment skapar denna magi!
Petter König, vinnare av Guldkikaren 2015
________________________________
Partners till Guldkikaren by MPI