Premiär för Guldkikarakademin
Nu satsar MPI Sweden på att stärka sin stora årliga mötesspaning Guldkikaren med en namnkunnig jury, bestående av några av de mest engagerade personerna inom mötes- och eventbranschen.
Tävlingen Guldkikaren by MPI instiftades 2014 och delas ut till årets bästa mötesspaning, med fokus på hur mötens form och innehåll kan utvecklas och skapa ännu bättre effekter för företag och organisationer. Den första vinnaren 2014 var Thomas de Ming med sin spaning om smartrooms. Guldkikaren 2015 gick till Petter König som spanade om hur edutainment är framtidens sätt att hålla möten.
Inför 2016 har nu Guldkikaren by MPI instiftat en akademi med ett trettiotal engagerade mötespersonligheter som ska hjälpa till i arbetet med att utse årets mötesspaning. Guldkikarakademin består av mötesansvariga inom näringsliv och offentlig verksamhet, eventbolag, anläggningar, teknikföretag, mässarrangörer, mötesköpare samt studenter och konsulter. En lista över samtliga ledamöter i Guldkikarakademin finns på www.guldkikaren.se.
– Vi är stolta över den fina respons vi fått från branschen i vårt arbete med att forma Guldkikarakademin, berättar Bo Magnusson som är ansvarig för Guldkikarens projektgrupp. Det visar att det finns ett behov av att samla mötes- och eventindustrin kring ett evenemang som detta.
Årets Guldkikarspaningar kan lämnas in från och med den 13 januari 2016 via Guldkikarens hemsida. Guldkikarfinalen arrangeras den 14 april och sammanfaller med Global Meetings Industry Day som uppmärksammas över hela världen.
Partners till Guldkikaren 2016 är Kairos Future, MPI Foundation, Stockholmsmässan, Scandic och Green Hat People.
Inför 2016 har nu Guldkikaren by MPI instiftat en akademi med ett trettiotal engagerade mötespersonligheter som ska hjälpa till i arbetet med att utse årets mötesspaning. Guldkikarakademin består av mötesansvariga inom näringsliv och offentlig verksamhet, eventbolag, anläggningar, teknikföretag, mässarrangörer, mötesköpare samt studenter och konsulter. En lista över samtliga ledamöter i Guldkikarakademin finns på www.guldkikaren.se.
– Vi är stolta över den fina respons vi fått från branschen i vårt arbete med att forma Guldkikarakademin, berättar Bo Magnusson som är ansvarig för Guldkikarens projektgrupp. Det visar att det finns ett behov av att samla mötes- och eventindustrin kring ett evenemang som detta.
Årets Guldkikarspaningar kan lämnas in från och med den 13 januari 2016 via Guldkikarens hemsida. Guldkikarfinalen arrangeras den 14 april och sammanfaller med Global Meetings Industry Day som uppmärksammas över hela världen.
Partners till Guldkikaren 2016 är Kairos Future, MPI Foundation, Stockholmsmässan, Scandic och Green Hat People.